2015-05-05

, ,

Šiaurės Lenkija automobiliu ir lankytinos vietos

Į Lenkiją automobiliu

Dalinuosi kelionės po šiaurės Lenkiją maršrutu ir lankytinomis vietomis. Įspūdžių neaprašinėsiu, nes jų labai daug, netelpa galvoje, ir visi nepaprastai gražūs. Pasakysiu tik tiek, kad ši kelionė pranoko mūsų lūkesčius.  Tai viena įsimintiniausių kelionių, tai malonūs, vietomis net aštrūs (koncentracijos stovykla) potyriai neišdildomai įsirašę į atmintį. Dar abejojantiems: važiuokite, drąsiai važiuokite ir net neabejoju, kad jums patiks.

Kelionės trukmė: 6 dienos

Lankytinos vietos:

1. Stančikų tiltai
  2. Kentšynas - nakvynė
  3. Vilko guolis - Hitlerio bunkeris
  4. Šokantys vargonai - Šventa Lipka (Święta Lipka)
  5. Jantar - apsistojimo vieta su 4 nakvynėmis netoli jūros
  6. Malborko pilis
  7. Štuthofo koncentracijos stovykla
  8. Krynica Morska - Lenkų "palanga" (jūra, pramogos)
  9. Gdanskas - senamiestis
  10. Sopotas - tiltas į jūrą
  11. Gdynė - plaukimas burlaiviu
  12. Jantar paplūdimys - poilsis, saulė, jūra

Maršruto ilgis: 1100 km (skaičiuojant nuo Lietuvos sienos pirmyn-atgal ir neskaičiuojant laisvo pasivažinėjimo po miestus).

1 diena. Lietuva / Stančikų tiltai / Kentšynas (nakvynė). 164 km

Stančikų tiltai

Stančikų tiltai yra 49 km nuo Kalvarijos pasienio. Automobilių aikštelė mokama. Tiltų lankymas taip pat. Teritorijoje įrengtos nemokamos pavėsinės kuriose galima užkasti. Šią vietą pasiekėme važiuodami šiauriniu Lenkijos pakraščiu. Kelias siauras, bet judėjimas neintensyvus.

Nakvojome Kentšyne, privačiame name (antras namas po dešinę tik įsukus į Macieja Rataja gatvę nuo 592 kelio). Vieta automobiliui. Maloni šeimininkė. Pusryčiams leido naudotis virtuve ir indais. Adresą susiradome dar būdami Lietuvoje. Permiegoję, anksti ryte išvažiavome į netoliese esantį Vilko guolį.

2 diena. Kentšynas / Vilko guolis / Šokantys vargonai / Jantar (apsistojimo vieta). 214 km

Vilko guolis, šokantys vargonai

Į Vilko guolį atvažiavom anksti ryte, tik atsidarius muziejui. Tai Hitlerio bunkeris, tiksliau tai kas liko. Ir net ne bunkeris, o visas miestas bunkerių, įvairių statinių griuvėsių. Muziejus po atviru dangumi. Uždara teritorija. Įvažiuojant pro vartus apsauginiai pasisveikino lietuviškai :). Didelė automobilių aikštelė, yra kur pavalgyti, prekyba kariniais suvenyrais. Muziejų supa įspūdingos pelkės. Žemėlapio pagalba (nusipirkom prie įėjimo) teritoriją apėjom per 2 val. Toliau patraukėm į Šventą Lipką.

Święta Lipka - Šventaliepė arba Šventa Lipka laikoma stebuklinga, su Mergelės Marijos apsireiškimu siejama vieta. Nuostabi barokinė bažnyčia ir vienuolynas. Bažnyčia garsėja grojančiais ir "šokančiais" vargonais. Planuojant kelionės maršrutą galima pasidomėti kuriuo metu jie groja. Mums pasisekė, pakliuvom į Šv. Mišias, o po mišių užgrojo vargonai. Bažnyčios teritorijoje gausu suvenyrų.

Jantar - apsistojimo vieta. Privatus sektorius, uždaras, erdvus kiemas. Vieta automobiliui. Šalia jūra. Tik atvykę dar spėjom nubėgti prie jūros :).  Malonūs, paslaugūs šeimininkai Lietuvoje turintys (kažkur apie Grigiškes) giminių :). Apsistojom 4 parom. Keliavom po apylinkes, o čia atvažiuodavom tik pernakvoti. Jantar miestelyje, kaip ir Palangoje nesunku rasti kur apsistoti, nes visos tvoros apkabinėtos lentelėm su reklama.

3 diena. Jantar / Malborko pilis / Štuthofo koncentracijos stovykla / Krynica Morska / Jantar. 139 km

Malborkas, Štuthofas, Krynica Morska

Malborke automobilį pastatėme kitoje upės pusėje. Vieta mokama. Pilį pasiekėme pėsčiomis per pėsčiųjų tiltą. Praleidom apie 2 val.  Į pagrindinio pilies pastato vidų nėjom, pakako pasivaikščiot pilies kiemelyje ir aplink pilį. Pilies teritorijoje daug prekybos suvenyrais taškų. Po pilies nuvykome į miestą papietauti.

Po pietų atvykom į Štuthofo koncentracijos stovyklą. Automobilių aikštelė prie pat muziejaus. Perki bilietą į muziejų - aikštelė nemokamai. Tai labiausiai įsiminusi kelionės vieta. Matyti vaizdai labai sukrėtė. Būtina pamatyti ir pajusti.

Po Štuthofo užsukome pažiūrėti, kaip atrodo Lenkijos "palanga" - Krynica Morska. Daug žmonių, daug pramogų, daug prekyviečių, vietomis didžiausi paviljonai išstatyti, kaip Gariūnuose. Pasivaikščiojom po miestą ir nusileidome prie jūros. Į Jantar miestelį grįžom jau sutemus.

4 diena. Jantar / Gdanskas / Sopotas / Gdynė / Jantar. 141 km

Gdanskas, Sopotas, Gdynė

Gdanske įvažiavome į patį senamiestį. Automobilį pastatėme kelkraštyje mokomoje vietoje. Pėstute apie 3 val. pasivaikščiojom po gražias senamiesčio gatveles ir pakrantę. Jaukus, gražus, tvarkingas vietomis priminė Prahą.

Po Gdansko nuvažiavom į Sopotą. Jame praleidom apie 2 val. Automobilį pastatėm centre, kelkraštyje mokomoje vietoje. Nemažai prabangos - prabangių automobilių, pastatų, išsipuošusių žmonių, - tai juk Lenkijos žvaigždžių mėgiamas miestas. Pėstute nuėjome prie tilto į jūrą. Įėjimas ant tilto mokamas. Nusileidome prie jūros į pliažą. Pasivaikščiojom po parką, užsukom į kelias suvenyrų parduotuves ir išvažiavom į Gdynę.

Gdynę pasiekėm apie 17 val. Automobilį pastatėm aikštelėje šalia Gdynės akvariumo (muziejaus).  Daug laivų. Su pramoginiu burlaiviu plaukėm į jūrą (1 val).  Akvariumo aplankyti nespėjome - baigėsi darbo laikas. Link Jantar patraukėm jau sutemus.

5 diena. Jantar paplūdimys / Krynica Morska atrakcionai / Jantar. 63 km

Jantar papludimys

Visą dieną praleidome prie jūros. Jantar paplūdimys didelis, žmonių nedaug. Skirtingai nei pas mus, lenkai kopose nesidegina, kopos jiems "nykštukų" vieta. Po jūros pasivaikščiojom po Jantar miestelį, papietavom ir išvažiavom į Krynica Morska atrakcionų miestelį.

Vakarą praleidome Krynica morska atrakcionuose. Didelį plotą užimanti teritorija su žaidimais, pramogomis, maitinimo vietomis ir suvenyrų paviljonais. Į nakvynės vietą grįžom jau sutemus.

6 diena. Jantar / Lietuva. 379 km

Atgal į Lietuvą

Jantar miestelį palikom apie 8 val. ryto. Lietuvos sieną kirtome ties Lazdijais apie 20 val.

Dėkoju už dėmesį ir smagios kelionės!
Dalinkitės:

6 komentarai :

1. Anonimiškasliepos 19, 2016

Labai įdomus ir išsamus pasakojimas. Mes ir panašų maršrutą planuojam. Gal būtų galima gauti Jantar apsigyvenimo kontaktus.

2. Anonimiškasliepos 30, 2016

Ačiū labai, bandysiu susisiekti :)

3. Vaziavom panasiu marsrutu tiek siek tiek trumpesniu. Viskas ok, bet keliai tragiski. Ziauriai vargina. Ivaziavus i Lietuva Alytaus - Vilniaus kelia pasirode kaip autostrada

4. Važiuojam rytoj savaitgaliui šiuo maršrutu su kemperiu. Grįžus parašysiu kaip sekės.

1. Laba butu įdomu sužynoti kiek kainuotu tokia kelionė?